Cleanfix Fan ne işe yarar?

Hägele’ye göre Cleanfix fan yalnızca radyatörü temizlemekle kalmaz, diğer fanlara göre daha etkili bir soğutma da yapar. Bu durum iki farklı traktör üzerinde test edilerek incelendi.

Karl Hägele, 20 yılı aşkın süredir Cleanfix fan sistemlerini geliştiriyor. Bu usta mühendis her şeyden önce gittikçe büyüyen ve genellikle çok katmanlı olan soğutucu radyatörlerin etkili bir şekilde temizlenmesi için uğraşıyor. Hägele’ye göre, sadece fanın dönüş yönünü değiştirmek yeterli olmuyor. Hägele bu durumu “Kaşığın tersiyle çorba içmeye” benzetiyor. Bu nedenle Hägele, göbekteki kanatların sıfır konumunda değil, enlemesine döndürüldüğü tersine çevrilebilir bir fan geliştirdi. Emme için optimize edilmiş kanat profili, üfleme için de kullanılabilir;  radyatörü temizlemek için fan emme pozisyonundaki güçle çalışır. Ama hepsi bu değil. Hägele ayrıca, termal aktüatörler ile fan kanat açısını da düzenleyebileceğini fark etti. Üretici verilerine göre, ayarlanabilir kanat açısına sahip fanlar diğer viskoz fanlar ve hidrolik fanlardan çok daha verimlidir.

Orijinal Fan Testleri

Konunun özüne inmek ve bu nedenle teste tabi tutmak istedik. DLG test merkezi ilk olarak bizim için tam yük eğrisini yeni bir New Holland T7.270 ve kullanılmış bir Fendt 936 Vario’da (yapım yılı 2017, 4725 saat) PTO orijinal, fabrikada monte edilmiş fanlar ile testler yaptı. (Grafikler : “Karşılaştırmalı PTO performansı ve Tüketim”). Standart fanlar ile yapılan ölçümlerde radyatör yüzeyinin yaklaşık % 20’lik belirli bir kısmı her iki traktörde de karton ile kaplandığı saptanmıştır. Karton, soğutucuya düzenli olarak üfleyemediğinden, fanların nasıl tepki verdiğini görmek için bir simülatif kirlilik oluşturduk.

Cleanfix Fan ile Testler

Orijinal durumdaki testlerden sonra, Hägele iki traktöre Cleanfix fan montajını gerçekleştirdi.. Böyle bir güçlendirme ile nelerin dikkate alınması gerektiğini daha sonraki bir profi dergisinin baskısında “pratik” bölümünde daha ayrıntılı olarak açıklayacağız. Anlatacak çok fazla konu var: Hägele‘nin, ürün yelpazesinde Cleanfix fanlarının farklı versiyonları bulunuyor. Bir yandan sonradan takmak için, kanatları emme veya üfleme için döndürebilen standart fan (SC) var. Öte yandan, değiştirme fonksiyonuna ek olarak, yukarıda bahsedilen kanat açısının termostatik kontrolüne sahip olan “VP” versiyonu da var. New Holland T7.270 için, adaptör flanşı ve kontrol sistemini içeren kit yaklaşık 1.600 Euro (fiyatların hepsi artı KDV –Avrupa birim fiyatı). Fendt 900’ün maliyeti yaklaşık 2.000 Euro, çünkü burada ayrıca motor kontrol ünitesi için bir hız sensörü ve basınçlı hava sistemi için bir valf var. Yaklaşık sekiz ile on çalışma saati süren kurulum sırasında ek maliyetler ortaya çıkabiliyor. Dönüşümden sonra, ikinci PTO ölçümünün sonuçlarını görmek bizi heyecanlandırdı. New Holland, dönüşümden önceki ve sonraki değerlerin neredeyse aynı kaldığını gösterdi. Nominal hızda, PTO çıkışı dönüşümden önce 167,2 kW ve sonra 166,0 kW idi. 1.800 turdaki maksimum değer bile, yalnızca ölçüm toleransları dahilinde, dönüşümden önce 172.9 kW ve sonra 173.9 kW olarak dalgalandı.

Aynı şey spesifik tüketim için de geçerli: Nominal hızda 248 veya 247 g / kWh ve maksimum çıkışta 234 veya 233 g / kWh dikkate değer bir fark değil. Radyatör yüzeyinin % 20’si kaplanmış olsa bile kirlenmeyi simüle etmek için PTO’da mevcut maksimum güç, 234 g / kWh’lik spesifik tüketim gibi 173,0 kW olarak değiştirildi. Göze çarpan tek fark, soğutma suyunun sıcaklığıydı. Standart fan ile bu yaklaşık 93 ° C iken, Cleanfix ile tam yükte bile 85 ° C’nin altında kaldı, bu da aynı fan güç tüketimi ile daha verimli soğutma elde edildiği anlamına geliyor. Fendt 936 Vario’nun sonuçları biraz farklıydı. Standart visko-fan ile  motor, PTO’da nominal hızda 221,8 kW ve 1.800 turda maksimum 230,6 kW güç üretti. Tüketim 252 veya 233 g / kWh idi. Yeni fan takıldıktan sonra, PTO çıkışı nominal hızda 225,7 kW’a ve hatta 235,0 kW maksimum çıkışa yükseldi. Bu, visko-fana göre neredeyse % 2 daha fazla. Aynı zamanda, spesifik tüketim yaklaşık % 1,5 düştü – Harika !  Burada kontaminasyonu da simüle ederseniz ve daha soğuk yüzeyin % 20’sini kaplarsanız, fark daha da netleşir. Visko-fan daha sonra hızını yaklaşık 100 rpm artırır ve mevcut maksimum PTO gücü 5 kW’tan daha fazla düşer. Aynı zamanda özgül tüketim 237 g / kWh’ye çıkar.

Sonuç

Cleanfix Fan, birçok traktör markası ve modeline sonradan takılabilir. Emme için optimize edilmiş kanat şekli, üfleme için de kullanıldığından tam teşekküllü bir çift yönlü fan halini alır. Bu şekilde çok katmanlı soğutucu radyatörler de etkin bir şekilde temizlenebilir, böylece yakıt tasarrufu sağlanır. Ayrıca Cleanfix Fan, visko fan gibi devir artırmadan sabit çalışma şekli ile ve termostatik sistem ile kanat açısını ayarladığından daha verimli çalışabilir. Yeni bir New Holland T7.270 üzerindeki ölçümlerimizde, karşılaştırmalı ölçümlerde performansta herhangi bir fark bulamadık, ancak 8 ° C daha yüksek bir soğutma performansı ölçüldü. Kullanılmış Fendt 936 Vario modelinde durum farklıydı: Daha yüksek soğutma performansına ek olarak Cleanfix, temiz soğutucularla bile kuyruk mili üzerinde yaklaşık 5 kW daha fazla güç sağladı. Soğutucular kısmen kirlendiğinde fark daha da netleşir. O zaman ekstra güç 10 kW civarında olur ve tüketim yaklaşık % 3 düşer. Bu durumda güçlendirme, 2.000 Euro (Avrupa birim fiyatı) artı maliyetle bile karşılığını verir!

PULSTRONİK (PNÖMATİK) VE HİTRONİK NEDİR?

Cleanfix Fan sisteminde kanat açısının termostatik kontrolüne ek olarak, Alman menşeli Hägele firması, orijinal ekipman üreticisi olarak, çeşitli makine üreticilerine fan tedarik etmektedir. Kanat açısının kontrolü daha sonra araç elektroniğine entegre edilir ve 3 ° ile 43 ° arasındaki konumlar artık hassas bir şekilde kontrol edilebilir. Kanat açısı ya pnömatik olarak (Pulstronik) ya da – araçta bir basınçlı hava sistemi yoksa – hidrolik olarak (Hytronic) ayarlanır. Bu tür fanlar yeni tarım makinelerinde veya CaseIH / New Holland’da (Optum / T7HD) isteğe bağlı aksesuar olarak bulunabilir.

TERMAL KONTROLÜNÜN İŞLEVSELLİĞİ

Belli bir sıcaklıkta, parafin genleşir ve pistonu elastomer geçme parçanın içinde yukarı doğru iter. Sonuç olarak kanat açısı büyür, daha fazla hava emilir ve böylelikle soğutma kapasitesi artar. Sıcaklık tekrar düşerse, parafin de soğur ve tekrar büzülür. Genleşip çıkan pim geri hareket eder, kanat açısı küçülür ve dolayısıyla hava miktarı azalır.

BİLMEKTE YARAR VAR

Cleanfix Fan, etkili soğutma sağlar. Fanın daha hafif çalıştığı gerçeği, Fendt 936’da 10 kW’a kadar daha fazla PTO çıkışı, fanın daha hafif çalıştığının kanıtı. Öte yandan, New Holland T7.270’de pozitif bir soğutma farkı vardı. Traktörlerdeki elektronik kontrollü çift yönlü fan sistemi, bir çok markalar arasında  CNH Fendt, John Deere, Trioliet, Barko, Versatile, Pfanzelt ve MTS’de fabrika çıkışı olarak mevcut.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

17 − twelve =

scroll to top