Her tahıl tanesi sizi ileri taşır

Biçerdöverin durmasını engellemek için sökme zincirindeki tüm dişlilerin birbirine geçmesi gerekir. Bu konuda sizin için ipuçlarımız var.

Başlayacak hasadın, depoya veya satıcısına mümkün olduğunca az kayıpla ulaşması için çok sayıda çiftçi, damperin sızdırmazlığından tutun, güvenli manevraya ve daha kolay depolamaya kadar çeşitli optimizasyonlar geliştirmiş. Aldığımız bildirimlerden gördüğümüz kadarıyla hayal gücünün neredeyse hiçbir sınırı yok.

Damper haznesine pratik giriş

Andreas Büchel, Kröger marka itmeli römorku boşaltmayı kolaylaştırmak için bez torbalı bir huni tasarladı. Bu huni, iki cıvata ile tahıl kızağının altına asılıyor. Hunideki akış harika.

İkinci göz

Peter Ebertz, tahıl kamyonlarının arka kısmını ucuz radyo kameralarıyla donattı. Güç, yedi pimli soket üzerindeki bir fiş aracılığıyla kollara ayrıldığından ve kablo gövde boyunca klipsler halinde yönlendirildiğinden, örneğin yan duvar çıkarılırken, kolayca sökülebiliyor. Kamera, radyo vericisi, kablolar ve fişin maliyeti damper başına yaklaşık 50 Euro. (Avrupa birim fiyatı) Yana yatırırken kablonun yırtılmasını önlemek için yatırma yönü seçmek için kolun önüne bir hatırlatıcı eklenmiş.

Katlamalı platform

Tobias Glattbach Mengele tandem damperine önceden bölmenin önüne sabit bir platform kurulmuş. Bu platform bazen viraj alırken traktörün arka tekerleklerine çarptığından, Glattbach platformu katlanacak şekilde dönüştürüş. Platform altta kendinden kaynaklı menteşelerle asılmış ve üstte iki kanca ile katlanıp, bir yaylı klipsle sabitleniyor.

Rulo üzerinde dik boru

Volker Harz, tahıl deposunu 7 m uzunluğunda dik bir boru yardımıyla dolduruyor. Ek bir sabit tekerlek sayesinde huni hizalandıktan sonra ağır borunun konumu kolayca ayarlanabilir.

Güvenli kayış

Silo boşaltılırken sürgünün yanlışlıkla kılavuzdan kaymaması için Volker Harz, somunla sabitlenmiş bir vidayı plakaya çevirdi.

Güvenli duruş

Gövdesine daha rahat ve güvenli bir şekilde tırmanmak için Markus Röhe, damperi için iki boru ve bir ızgara yardımıyla bir platform geliştirdi. Çeki çubuğuna tırmanmaya yardımcı olması için basamaklı bir platform yapmış.

Yerden havalandırma

Christian Meier tahılını kendisi depoluyor. Dolu kutuyu havalandırmak için depoya yerden havalandırma entegre etti. 20 cm derinliğinde, prefabrike kanallar bir temiz bir katman üzerine yerleştirilmiş ve daha sonra döşeme levhası ile birlikte betonlanmış. 1 metrelik hava geçirgen levhalar kullanmış.

Yol için yoldan alınmış malzeme

Nico Landwehr, dönüşümü ile daha fazla hacim elde etti – elbette sadece yasal olarak izin verilenler kapsamında – Atılan çarpma bariyerleri, içten kaynaklı kare boruların yardımıyla iç tutuculara yerleştirilen bir uzantı görevi görür. Tente bölümleri, alta geçişte korkulukları kapatır.

Sürgülü oluk

Sebastian Sassen’e benzer şekilde Kilian Wolf da tüp tutuculu bir adaptör geliştirmiş. Bu çözümde, ek bir kızak bile entegre edilmiş.

Hortum çıkışlı plaka

Yeterli performansla hiç kayba uğramıyor: Sebastian Sassen, gerçek tahıl iticinin arkasına monte edilen damperi için 3 mm kalınlığında bir adaptör plakası geliştirdi. Öne çıkan özellik: 150 mm spiral hortum için entegre çıkış sayesinde, boşaltma sırasında hiçbir tahıl hatası olmaz.

Aydınlatma

Markus ve Jürgen Kempf, karayolu trafiğinde – özellikle de karanlıkta tarla şeritlerinden halka açık yollara doğru sürerken – sonradan takılan LED aydınlatmalarından daha güvenli olacağını düşünüyorlar. Konum, limit, plaka ve arka lambaları LED teknolojisine çevirmişler.

Duo Matic ve kapak

İpucu 1: Duo-Matic bağlantı, çekiş organlarının sürekli olarak bağlantısı kesilip yeniden bağlandığında, fren hatları için bir koruma sağlar.

İpucu 2: Geriye doğru eğilirken çekme ağzını temiz tutmak için bir çuval yardımcı olabilir.

Pencere önünde branda

Birinin sevinci, diğerinin hüznü: Oluğun ön duvarındaki açık bir gözetleme penceresi mısırın doğranmasında yardımcı olurken, damperi tahıl sürmek için kullanışsız hale getirir. Kilian Wolf brandaları ayarlayıp önlerine vidalayarak bu sorunu çözmüş.

Planlı branda

Tobias Pitz, Krone üç yollu dampere katlanır branda kazandırmak için ön ve arka duvarlara üçgenler ekledi. Bu işlemi merkezi bir borunun montajı izledi. 700 g/m²’lik kamyon brandası kendinden kaynaklı ve delikli olarak temin edilmiş.

Uzun kanal

Nils Rörig, tahıl çıkışının oluğunu, damper köprüsünün yüksekliğine ve vidalı haznenin giriş yüksekliğine uyacak şekilde genişletti. Böylece kayıpları kabul etmek zorunda kalmadan slaydı sonuna kadar açabilir.

Yükseltme koruması

Köşelerdeki yükseltilmiş yan duvarların ayrılmasını önlemek için Franz Wolf bir branda koruması inşa etti. Sabitleme için çeşitli çözümler düşünülebilir, burada brandalar vidalar, rondelalar ve somunlarla sabitlenmiş.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

3 × 4 =

scroll to top