JCB Fastrac 8330: Tarlalar mı? Otoyollar mı?

Hızlı ve konforlu bir traktör arıyorsanız, Fastrac ilk tercihtir. Peki, 250 kW / 340 PS’lik Fastrac 8330 sahada nasıl bir performans sergiliyor?

Geçmişte, üç aşamalı powershift şanzımanı ve dört eşit boyutlu (veya daha iyisi, eşit derecede küçük) tekerleği ile Fastrac’ın ana hedefi tarla işi değildi. Traktörün arkasındaki 710/60 R 42 ebatlı lastikler (1,95 m tekerlek yüksekliği) ve öndeki 600/60 R 38 lastikler ve sürekli değişken Fendt şanzıman ile göstergeler tamamen değişti. Ayrıca, yeni üst model Fastrac 8330 artık 354 HP’ye kadar maksimum performans sağlıyor.

Seviye V ile beraber 8,4 litrelik strok hacmi

JCB, 8,4 l strok hacimli AgcoPower ile donatıldı. SCR katalitik konvertörü ve DPF sayesinde altı silindir artık emisyon Stage V ile uyumlu ve broşüre göre maksimum 260 kW / 354 HP ile nominal hızında 250 kW / 340 HP çıkışa sahip. Bu verileri tabi ki, DLG test merkezinde kontrol ettirdik. Ayrıca Nominal hızda (2.100 dak-1), “sadece” 199 kW, PTO saplaması ölçtük.

İngiliz JCB’nin, motor devri düştüğünde daha fazlasını eklemesi iyi: 1.900 rpm’de PTO fren göstergesi 224 kW’da duruyor. Bu, 25 kW’lık fazla gücün vaat edilen 10 kW’dan çok daha yüksek olduğu anlamına gelir, ancak yine de JCB tarafından broşürde belirtilen PTO gücüne kadar 7 kW’lık bir eksiklik söz konusudur – ne yazık! Bir artı nokta olarak, bu gücün yalnızca herhangi bir destek için gereksinimler karşılandığında değil, her zaman kullanılabilir olduğu gerçeğini belirtmek isteriz. Ek olarak, güçteki artış, torkta sadece % 29’luk bir düşüşle % 42’den 1.285 Nm’ye çok iyi bir artış sağlar.

Tüketim geçer not aldı

Sırada her zamanki gibi heyecan verici soru var, dizel tüketimindeki durum nedir? PTO freninde, JCB nominal hızda 600 litre dizel tankından 252 g / kWh çekti. Maksimum çıkışta hala 237 g / kWh idi. Bunlar tasarrufla ilgili rekor veriler değil. (yalnızca 13,3 g / kWh AdBlue eklense bile). Ancak aynı zamanda, bu sınıfta şimdiye kadar test edilen tüm traktörlerin ortalamasından daha fazla da tüketilmemiştir. Bu eğilim, pratik Powermix ölçümleriyle devam ediyor: Silindir dinamometresinde Fastrac 8330, tüm döngülerde ortalama 275 g / kWh dizel ve 20 g / kWh AdBlue tüketti. Bu nedenle, önceki tüm traktörlerin hemen hemen ortalama değerini ölçmüş olduk. Grafiğe daha yakından bakarsanız, ister tarlada ağır çekme işi, ister hafif, biçme makinesi veya balya makinesi ile karışık iş olsun. Bu durum bütün işler için geçerli.

Bilmekte yarar var

* AgcoPower motoru çok fazla yakıt harcamıyor, ancak daha performanslı olması gerekirdi.

* Agco Fendt şanzıman ile Fastrac, saatte 73 km’ye kadar sürekli olarak hareket eder ve ayrıca daha dar lastiklerle otoyolda gitmesine izin verilir.

* Sürüş konforu örnek niteliğinde, kontroller ve hidrolikler ayrıntılı olarak iyileştirilmiş.

Bununla birlikte, nakliye ölçümlerine bakıldığında Fastrac’ın bilindik özelliği hayranlık uyandırıyor: JCB, burada tüm rakiplerin ortalamasından % 5 ila neredeyse % 10 (saatte 60 km’de) daha ekonomik – çok iyi. Bunun bir nedeni kesinlikle dört tekerleğin hepsinde çift kaliperli kuru disk frenler bulunması. Sadece sorunsuz çalışmakla kalmıyorlar, aynı zamanda ABS’ye de sahipler ve 6,5 m/s2’lik muazzam frenleme yavaşlamasını ortadan kaldırıyorlar. Şapka çıkarıyoruz!

Fendt’ten Vario şanzıman

Sıra dişli kutusuna geliyor. İyi bilindiği gibi, JCB, Marktoberdorf’un sürekli değişken şanzıman kutusu ML260’a güveniyor. Böylece, şanzıman – tıpkı motor gibi – Fastrac’deki tam şasi yapısı nedeniyle yük taşıma işlevine sahip değildir. Buna uygun olarak mahfaza, bir JCB ürünü, ancak arka aks Agco’dan değil Oerlikon Graziano’dan alınmış. Şanzımanın kullanımına gelecek olursak, JCB, farklı sürüş modları söz konusu olduğunda Fendt’e kıyasla birkaç özel özelliğe sahip. Fx modunda hız el gazı ile ayarlanıyor ve vites geçişi pedal tarafından ayarlanıyor, “M” modunda hız pedal ile ayarlanıyor ve vites geçişi kol ile yapılıyor. Eksik olan, vites değiştirmenin joystick ve motor devri tarafından otomatik olarak kontrol edildiği bir sürüş modu. Otomotiv hız kontrollü, Auto1 / Auto2 olmak üzere iki hız sabitleyici var. Ancak, bunlar yalnızca el gazı üzerinde en az 1.000 rpm önceden seçilmişse etkinleştirilebiliyor – bunu bilmek gerekiyor. Aynı anda kayıtlı bir hızı etkinleştiren, örneğin PTO çalışması için, bir Nmin hız sabitleyici de var. Günlük yaşamda, manevra için, menüde zahmetli bir şekilde ayarlama yapmaya gerek kalmadan gaz pedalının yayılma aralığını artırma olasılığını da isterdik. Ancak pratikte Powershift modu çok popüler: Burada, joystick’e bir tıklamayla basitçe geçiş yapabileceğiniz powershift aşamaları aslında simüle ediliyor.

Maksimum saatte 70 km!

Fastrac ile ayrıca iki sürüş alanı arasında geçiş yapmanız gerekir. Bu yalnızca yük olmadan ve yalnızca saatte 7 km’nin altında mümkün. Traktör L aralığında, saatte 0,02 ila 39 km hızda giderken, H’de 70 km / saate kadar çıkıyor- Harika!

Hız endeksi “D” olan lastiklerin saatte maksimum 65 km için onaylandığı belirtilmeliyiz. Aynı sis farları gibi, arkadan menteşeli kapıların ayrı olarak emniyete alınması yönetmelikte zorunlu olmasa da otoban sürüşü için test adayına izin verilmedi. 2,87 m’de, izin verilen maksimum dış genişliği olan 2,55 m’yi açıkça aştı. Sürücüler motor ve şanzıman kontrollerini övdü. Fastrac yolda otomatik bir araba gibi hareket ediyor ve saha için şanzıman motor gücünü DLG ölçümlerine göre 186,8 kW’a kadar çekiş gücüne dönüştürüyor. Ölçülen PTO çıkışı göz önüne alındığında uygun ama 260 kW’lık belirtilen motor çıkışı göz önüne alınırsa kesinlikle daha fazla olmalıydı.

İyi haber: Önde 850 kg ve kabinin arkasında 900 + 700 kg olan balast sayesinde (tekerlek ağırlığı hariç), Fastrac neredeyse 15 ton ağırlığındadır. Fastrac, 710’luk lastikleri ile yavaş sürerken bile çekiş gücünü zemine çok iyi taşıyor.

Geniş dönüş dairesi

Ağırlık ve lastiklerden bahsetmişken: 2 metre iz genişliği ile 16,10 metrelik bir dönüş çapı ölçtük. Ne yazık ki sadece 4000 serisinin daha küçük Fastracs modellerinde mevcut olan dört tekerlekten direksiyonun eksikliği hissediliyor. “Hızlı direksiyon” adı verilen, dönüş sayısını yarıya indiren tam bir direksiyon açısı için gereken direksiyon simidi ise kesinlikle işlevini yapıyor. – Güzel!

Ancak ön balastla manevra yaparken direksiyon silindirinin gücü sınırlı. Bu nedenle, 8000 serisi Fastrac için hiçbir ikiz lastiğin onaylanmamış oluşu bizim için sürpriz olmadı. GPS yönlendirmesi söz konusu olduğunda JCB, Trimble ile çalışır. Ayrı terminalin kol dayanağının arkasına “gizlenmiş” oluşu kötü. Ayrıca, çift orbitrol nedeniyle otomatik direksiyon sırasında direksiyon simidinin her zaman gürültülü döndüğü de bir gerçek. 12,48 ton boş ağırlığı ve 18 ton brüt araç ağırlığı (saatte 70 km’ye kadar!) ile büyük Fastrac hala 5,5 ton taşıma kapasitesine sahiptir. Ayrıca, şimdi 5 ton (önceden 2 t yerine) yük için serbest bırakılan kabinin arkasındaki üçüncü kurulum alanından da yararlanabilirsiniz. Ek olarak, büyük Fastrac artık standart olarak ağır ataşmanlar için seviye kontrollü çok yönlü hidrolik şasi süspansiyonuna sahip.

Kaldırma kuvveti tamam, yağ hacmi az

6.990 daN’lik sürekli bir kaldırma kuvveti kulağa çok fazla gelmese bile: kaldırma kuvveti eğrisi, kaldırma yüksekliğinin artmasıyla neredeyse 10.000 daN’a yükselir ve böylece Fastrac’ın çekebileceği tüm ataşmanlar için bol miktarda kaldırma kuvveti sağlar. 3.5 ton ön bağlantının kaldırma kuvvetinin ölçümü, süspansiyonun 4.500 daN’nin üzerinde bir kaldırma kuvvetinde “blok üzerinde” hareket etmeye başladığını gösterdi. Ama bununla idare edilebilir. Yağ hacmi rekabete göre ortalamanın altında. Standart eksenel pistonlu pompa için dakikada 178 litre yazılmış. Ancak DLG ​, dakikada yalnızca 158.6 litre (veya 40.0 kW hidrolik güç) ölçmüştür. Burada JCB, 300 HP sınıfına girmeli. Ancak, dişli kutusundan ayrı olan hidrolik yağ beslemesi ve 90 litre çıkarılabilir yağ için zaten artılar mevcut. Altı adede kadar kontrol vanası için zaman ve miktar ayarı iyi. Ancak zaman kontrolünü etkinleştirirken, genellikle yanlışlıkla yüzme konumuna geçebilirsiniz. Ve arkadaki bağlantılar için tahliye kolları yok. Hepsinden önemlisi tüm fişler için daha büyük toz kapakları gerekiyor.

Rahat kabin

Kabin, 4000 modeli ile aynı. (profi 4/2018), Akslar arasında çok az titreşimle oturuyor ve beş adet tutması kolay basamakla kolayca erişilebiliyor. Çok yönlü görüş harika, kaldırma tertibatının ve römork bağlantılarının arkasındaki sınırlı görüş, standart bir kamera ile telafi ediliyor. Ve koltuk 20 ° sola ve 50 ° sağa döndürülebilir – Mükemmel!

Öte yandan, Fastrac’ın işletim terminali yıllar içinde gelişmeye devam ediyor: Dokunmatik çalıştırma bize yeterince hassas görünmedi, ancak her şeyden önce ISOBus ve GPS direksiyonunun entegrasyonu eksik. Bunun için tedarikçi Trimble’a geri dönmek gerek. “AutoStop” işlevi de ilginç: Burada motoru 1 ila 15 dakikalık rölantiden sonra otomatik olarak kapanacak şekilde ayarlayabilirsiniz. Bunu yapabilmenin ön koşulu, % 20’den daha az yüke sahip olmak, PTO’nun devre dışı olması ve hiçbir ışığın açık olmamasıdır. Bu sistem, ateşleme devre dışı bırakıldığında bile yakıttan ve çalışma saatlerinden tasarruf sağlıyor.

Sonuç

Fastrac 8330, sadece yolda çok keyifli olmakla kalmıyor, aynı zamanda büyük tekerlekleri sayesinde arazide de kullanılabiliyor. Test adayının dizel tüketimi tamam, ama motoru oldukça sıkışık yerleştirilmiş olması biraz can sıkıcı. 16 m’lik dönüş çapının büyüklüğü bu sebeple sonuç vermiyor. Fiyatlara gelirsek; standart model 8330, listede 220 bin 670 Euro gözüküyor (fiyatların hiçbirine KDV dahil değil- Avrupa satış fiyatı) LED ışıklar (3.680 Euro), ön bağlantı (6.856 Euro) ve PTO (6.171 Euro) gibi özelikleri içeriyor. GPS direksiyonu (18 070 Euro) gibi ekstraları eklerseniz, test sürümümdeki Fastrac 8330, 240 bin 207 Euro’ya geliyor. Ama bu fiyata hem tarlada hem otobanda oldukça konforlu, universel ayarlı bir İngiliz araca sahip oluyorsunuz. (Belirtilen tüm fiyatlar Avrupa için geçerlidir)

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

fifteen + fifteen =

scroll to top