Marka baskısı olmadan

Sjørup Group, Kuzey Avrupa’daki en büyük kullanılmış parça satıcılarından biri ve yalnızca tek bir marka üzerinde uzmanlaşıp buna bağlı kalmamış. Son dönemde orijinal yedek parça ticareti de çok önemli hale geldi. İlginç bir teklif?

Sjørup Grubu hakkında daha önce bir kere haber yapmıştık: 2005’te Danimarka’nın Viborg kasabası yakınlarına seyahat ettik ve orada parçalara ayrılmak üzere depolanan çok sayıda traktör, biçerdöver ve presi görünce şaşırmıştık. 15 yıl sonra, şirketin imajı biraz değişti.

Traktör parçaları

Bugün sahada önemli ölçüde daha az traktör var ve hemen hemen hiç biçerdöver ve balya makinesine rastlamadık. Sjørup’un Genel Müdürü Ole Lauridsen’e bu değişimi sorduğumuzda, “Artık traktör parçaları ve inşaat makineleri parçaları konusunda neredeyse tamamen uzmanlaştık” diyor.

Yine de gezeceğimiz yeni binalar da dahil olmak üzere tesiste keşfedilecek çok şey var. 15 yıl önce uzun sıralar halinde hizmet dışı bırakılan traktörler (şimdi 1.000’den fazla parça) parça parça sökülmeyi beklerken, bu tablo değişmiş. Geniş arazide hala etkileyici sayıda traktör var, ancak aralarında önemli ölçüde daha genç modeller de var ve sıralar önemli ölçüde daha kısa. Öte yandan, stoktaki parça listesi kısalmamış: Almanya’ya yedek parça satışından sorumlu Asger Søvndahl, “Makinelerin çoğunu tamamen söküyoruz ve mümkün olan en kısa sürede yapıyoruz. Değerli parçalar mümkün olduğunca çabuk temiz ve kuru olarak saklanmalıdır” diye açıklıyor.

Yedek parça ticareti, bugün hala var olan tamamen normal bir tarım makinesi atölyesinden doğdu. Ole Lauridsen 35 yılı aşkın bir süre önce işi devraldığında, Danimarka’daki tarım makineleri ticareti büyük değişikliklerle karakterize edildi: Birçok üretici birleşti ve müşteriler arasında büyük bir yapısal değişiklik oldu. Birçok küçük çiftlik çiftçiliği bıraktı. Bununla birlikte, piyasada çok sayıda eski, daha küçük traktör var oldu. Lauridsen, bir traktör ihracatçısı için tedarikçi olarak bu tür makineleri satın almaya başladı. Bölgeye bağlı olarak traktörlerin farklı koşullarda olduğunu çabucak keşfetti. Zeeland’dan gelen kullanılmış makineler çok daha iyi durumdaydı ve Danimarka içinde satışa daha uygunken, Jutland bölgesinde ihraç makineleri satın alınıyordu.

Ole Lauridsen, “Yıllar boyunca ihracat için, genellikle on veya daha fazla makineden oluşan paketler halinde binlerce makine sattık” diyor. “Danimarkalı tarım makinesi satıcılarına gitmek için her yıl 100.000 km’den fazla yol kat ettim.” Kullanılmış traktörlere ek olarak, kendisine yedek parça talebi de gelmeye başlamıştı “Sonunda traktörleri sökmeye ve parçalarını tek tek satmaya başladık. Bir buçuk yıl içinde geniş bir müşteri tabanı oluşturmayı başardık ”diyor Lauridsen. Bugün Case IH, New Holland, Massey Ferguson, John Deere, Claas ve Valtra’dan traktörlerin parçaları esas olarak Viborg’daki salonlarda depolanıyor. İç pazara ek olarak, parçalar tüm dünyaya ihraç ediliyor:  Almanya, Tayland, Bolivya, Sudan, Yunanistan, Fransa, Polonya, Romanya veya İspanya, nakliye destinasyonlarından sadece birkaçı.

Traktör başına bir parça

Ancak zamanla Sjørup, önemli parçaların her traktör için yalnızca bir kez mevcut olduğunu keşfetti. Ole Lauridsen, “Bugün, bir kesim traktörünün %50’si doğrudan hurda metale gidiyor,” diye açıklıyor. “Bu, yılda 1000 tonun üzerinde.” Bu arada, bazı üreticilerle iyi ilişkiler kuruldu, böylece Sjørup’ta test departmanlarından neredeyse yeni makineler “mezbahaya” çıktı. Motorlar (yaklaşık 80 parça), dişli kutuları ve akslar gibi yüksek kaliteli bileşenler, beş yıl önce yeni inşa edilmiş büyük bir salonda depolanıyor. Tüm parçalar numaralandırılıyor ve bir rezervasyon sistemiyle saklanıyor. Satın alınan her traktör için ayrıca bir rapor oluşturuluyor: Tip, şasi numarası, komple montajlar kullanıldığındaki test sonuçları ve ilgili parçalar ve döküm numaraları ile kaydediliyor. Ayrıca parçaların başka marka ve modellere uygunluğu da kontrol ediliyor. Asger Søvndahl, “Bugün artık tam olarak hangi parçaların hangi farklı markalarda da iş gördüğünü biliyoruz” diyor.

Düzgünce bölünmüş

Bazı parçalar özel olarak hazırlanır ve ultrasonik veya Ultralyt temizleme banyosunda yıkanır. “Her parça hemen satışa hazır hale getirilir, barkod verilir ve fotoğraflanır.” sjoerupgroup.com ana sayfasında hızlıca bulunabilirler. Çoğu durumda müşteriye uygun parçalara ayrılmış kurulum şemasını da veriyoruz” diyor Asger Søvndahl. Komple motorlar ve şanzımanlar da satılmakta: “Tüm bileşenleri önceden test ediyoruz.” 40 kişilik ekip, artık parçaların sökülmesinin yanı sıra montajı konusunda da 35 yıllık deneyime sahip ve bazı yararlı ipuçları verebilir. Torben Jacobsen “Tam bir hidrolik devreyi tek parça halinde sökmek her zaman zordur,” diyor ve bu işlemi bir meydan okuma olarak görüyor. Torben Jacobsen uzun yıllar makinelerin sökülmesinden sorumluydu. “Bu tür yedek parçalar genellikle güçlendirme için talep edilir.” Ancak bireysel traktör türleri bazen işleri “sökücü kişi” için de zorlaştırmış: “Valtra traktörleri özel olarak yapılmıştır ve Massey Ferguson 3000 serisi ile şanzımanın sökülmesi özellikle zordur. ”

Bazı durumlarda, ekip bu nedenle özel sökme aletleri geliştirmiş. Geleceğe bakan Ole Lauridsen, “Gelecekte ayrıca standartlaştırılmış kurulum ve onarım talimatları sağlamak istiyoruz” diyor. Sökmek için doğru makineyi bulmak ve değerini doğru bir şekilde değerlendirmek için eğitimli bir göze de ihtiyaç vardır. Ole Lauridsen, “Yangın hasarı durumunda bile, biraz deneyimle neyin hala kullanılabileceğini değerlendirebilirsiniz,” diye açıklıyor. “Kazalara karışan makinelerin bir avantajı genellikle düşük çalışma saatleridir.” Sökülen traktörler arasında en “popüler” olanlar John Deere 9560 R, bir Claas Xerion veya bir New Holland T8 oluyor. Ancak temel olarak yedek parça envanterinde hemen hemen tüm markaların parçaları, özellikle de daha önce bahsedilen markaların parçaları bulunabiliyor. Özellikle 1995 ile bugün arasında üretilen model sahipleri aradıklarını Sjørup’ta bulabiliyor. Ancak Sjørup, kaza geçirmiş veya yangın nedeniyle hasar görmüş traktör sahipleri için de bir temas noktasıdır – sürekli makineler satın alınmaktadır.

Kullanılmış yedek parça almanın yanı sıra yeni parçalar da giderek daha önemli hale geliyor: Bu arada, 50.000’den fazla yeni üretilmiş parça sipariş edilebiliyor, sahadaki stok sürekli olarak yenileniyor ve genişliyor. Yelpazeye her yıl yaklaşık 1500 parça eklenmekte. Bu sebeple, geniş şirket binasına ek olarak yeni bir bina inşa edildi.

Geçmişe bir bakış: İhracat pazarlarındaki temaslar, Fiat traktörleri için bir parça tedarikçisi ile ilk işbirliği ile sonuçlandı. Sonraki yıllarda Sjørup, parça üreticileriyle bir ağ kurdu. Asger Søvndahl, “Orijinal parça üreticisinin işin içinde olması çok önemli,” diye açıklıyor. Sjørup Grubu artık Bosch, Dana Spicer, ZF veya Carraro gibi tanınmış tedarikçilerin sertifikalı bir satıcısı, kataloglar ve veriler Viborg’da saklanmakta. Orijinal aks ve şanzıman parçalarının yanı sıra dizel veya hidrolik bileşenler de teklifin bir parçası. Ve doğrudan satın alma yoluyla ilginç satış fiyatları mümkün. OEM tedarikçilerinin parçaları, Sjørup’ta ilgili tarım makinesi üreticisinin yedek parça numaralarına kodlanmış.

Bu arada, varsa, kullanılan parçaya ek olarak her zaman yeni bir parça da sunuluyor. Yeni ve kullanılmış parçalardan oluşan komple tamir takımlarının olduğu kombinasyonlar da mümkün. Asger Søvndahl, Almanya’daki yedek parçaların dağıtımını üstleniyor. Ancak, Sjørup’ta yalnızca kendi atölyeleri olan bayiler alışveriş yapabilir. Bu nedenle, onarım için kullanılmış bir parçaya ihtiyacınız varsa, yerel tarım makineleri satıcınızdan Sjørup ile iletişime geçmesini isteyin. Asger Søvndahl şöyle diyor: “Bayiler bizim filtremizdir, bu yüzden doğru parçanın doğru sipariş edildiğinden ve kurulduğundan emin olabiliriz.” Müşteri ne kadar çok veri gönderirse, doğru parça o kadar kesin ve hızlı bir şekilde belirlenebilir. Artık bayiler için çevrimiçi mağaza içeren bir bayi portalı da var. Ayrıca birçok parça OEM numarası ile Google’da bulunabilir. Almanya’nın her yerine sorunsuz bir şekilde teslimat mümkündür.

Sonuç

Asger Søvndahl, “Alabileceğimizi satın alıyoruz” diyerek sözlerini sonlandırıyor ve kullanılmış parçaların Sjørup’ta hala önemli bir rol oynadığını gösteriyor. Satın almalar sigorta şirketleri aracılığıyla yapılır, ayrıca Almanya’da da müzayedelerde, bayilerde ve çiftçilerde yapılır. Ucuz kullanılmış parçalarla eski traktörler çalışmaya devam edebilir. Aynı zamanda, yeni parçaların tedariği de giderek daha önemli bir rol oynuyor. Yeni ve kullanılmış parçaların kombinasyonu da son müşteri için ilginç bir seçenek olabilir.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

20 + ten =

scroll to top