Steyr 4130 Expert CVT: Avusturya’lı uzman

Steyr şu anda CNH Grubu’nda bir yüksek teknoloji markası olarak rönesansını yaşıyor. Avusturya St. Valentin’deki uzmanlar, 96 kW / 130 PS ile Steyr 4130 Expert CVT ile yaptığımız teste açıklama getiriyor.

Case IH, New Holland ve Steyr traktörlerinin aynı platformlar üzerine inşa edildiği bir sır değil. Motor, şanzıman, akslar, vinç ve hidrolik genellikle aynı. Bununla birlikte, CNH Group, ilk yıllarından farklı olarak, marka profilini sadece renkle değil, aynı zamanda ekipman ve işletimdeki farklılıklarla da keskinleştirmek için büyük çaba sarf ediyor. Bu durum son model Steyr Expert için de geçerli. Yeni Steyr Expert’te yalnızca kontrol kol dayama yeri yenilenmekle kalınmamış. Broşüre göre Steyr Expert, standart olan sürekli değişken şanzımanla, daha küçük “Multi” modeli kadar çok yönlü ve çevik, daha büyük “Profi” modeli kadar güçlü ve konforlu olacak. Özellikle sekiz vitesli powershift şanzımanlı New Holland T5.140 DC ile testte kendi şirketimizden bir rakibimiz olduğu için (profi 6/2021), doğal olarak merakımız uyandı.

Egemen motor

T5’te olduğu gibi, 4,5 l deplasmana sahip dört silindirli FPT, egzoz gazı devridaimi olmadan 5. emisyon aşamasını karşılar. Ve burada da mühendisler, egzoz bileşenlerini kaputun altında “gizlemeyi” başardılar – Harika. Kaputtan bahsetmişken: asimetrik olarak tasarlanmış ızgaraya sahip motor kapağı mükemmel görünüyor. Fakat Steyr, küçük merkez işaretini doğrudan seyahat yönüne yapıştırmalıydı. Ancak DLG ​​test merkezinden alınan ölçüm sonuçları daha önemli. Burada Steyr Expert 96 kW nominal gücünün tam olarak 80 kW’ını PTO miline koydu. Maksimum 1.700 turda, neredeyse 10 kW daha fazlaydı (89.6 kW) – uygun bir sonuç. Ve tıpkı T5 gibi, Expert de %41 hız düşüşü ve %127 başlangıç ​​torku ile torkta %59 gibi büyük bir artışla parlayabiliyor. Aynısı, PTO çalışması sırasındaki spesifik tüketim için de geçerlidir: Nominal hızda 274 g / kWh ve maksimum güçte 236 g / kWh ile, her durumda yaklaşık 30 g / kWh AdBlue eklense bile burada her şey yeşil renkte.

Daha yüksek tüketim

Powermix ölçümlerinin sonuçları da heyecan verici: Burada, Steyr Expert’in tüm çevrimlerdeki tüketimi, şimdiye kadar test edilen tüm traktörlerin ortalama değerlerinin aşağı yukarı açık bir şekilde üzerinde. Muhtemelen ayrıca isteğe bağlı olarak temin edilebilen 1000E PTO’dan yoksun olduğu için, kısmi yüklü çevrimlerde bazen ortalamanın %15’inden fazla üzerinde. Genel olarak, kademesiz Steyr, 301 g / kWh (+ 33 g / kWh AdBlue) toplam güç karışım değerine sahiptir. Bu ortalamadan sadece %8 daha fazla değil, aynı zamanda powershift şanzıman tüketen T5’ten de %5 daha fazla. Bu değerler için bir açıklama, çekme eforu ölçülerek sağlanabilir. Nominal hızda 65,7 kW ve maksimum güçte 75,2 kW ile kademesiz tahrik, yük anahtarının (70,3 veya 81,4 kW) gerisinde kalıyor. Buna göre spesifik tüketim de 317 g/kWh veya 272 g/kWh’de yaklaşık %6 daha yüksek. Ek olarak, sürekli değişken CNH şanzıman, birinci viteste saatte 12 km üzerinde 5 kW’lık bir çekiş gücünden yoksun.

Gerçek sürüş keyfi

Ancak pratik kullanımda hiçbirini hissetmeyeceğinizi itiraf etmeliyiz. Hız, yalnızca eksi derecelerde gerçek soğuk çalıştırma durumunda kısa bir süre için saatte 20 km ile sınırlanıyor. Sonrasında, Expert adeta şeytan gibi gidiyor. Ayrıca, hızı 12 km/s ile sınırlandırmak için “Shift” ve “Eksi” düğmelerini kullanabilirsiniz, Böylece şanzıman örneğin tarlalarda çalışırken artık otomatik olarak değişen sürüş alanları arasında ileri ve geri geçiş yapmaz. Bunun dışında aktif durmayı ve şanzımanın çalışmasını da çok beğendik: sürüş kolu ile gaz pedalı arasındaki değişim, sol ve sağdaki geri vites değiştirme ve geri vites kolundaki park kilidinin işlevi. Steyr, 1.640 tur ile saatte 40 km hıza ulaşıyor. Ne yazık ki, aynı avantaj mazot tüketiminde yok. 454 g/kWh’de Expert, New Holland’dan neredeyse %13 daha fazla yakıyor.

 

Yağ dolu, kaldırma gücü kıt

Kaldırma tertibatı ve hidrolik söz konusu olduğunda, Expert, New Holland T5’ten farklı değil. Buna göre burada standart olan eksenel pistonlu pompa ile 114,6 l/dk yağ sevk hızı çok iyi.

Bu aynı zamanda 33 l’lik çıkarılabilir yağ hacmi ve Expert’in donatılabileceği yedi adede kadar kontrol valfi için de geçerli. Arkadaki valflerden en fazla ikisi mekanik, ikisi de elektrikle kontrol ediliyor. Örneğin, Steyr’in her zaman Hydrac’tan aldığı bir ön yükleyici için üç adet ara aks kontrol ünitesi var.  – Avusturyalılar birbirine bağlı kalmak zorunda. Expert’in bir başka özelliği de ön bağlantının basınç tahliyesi. Ancak burada, silindirlerdeki tahliye basıncını basitçe artıramıyorsunuz. Örneğin bir ön biçme makinesi kalibre ediyorsunuz. Ne yazık ki, bunu erken ilkbaharda deneyemedik.

Arkadaki kaldırma kapasitesinden çok etkilenmedik. 130 HP sınıfındaki bir traktör için 3.500 daN’ın biraz üzerinde bir güç çok kısıtlı –  Nasıl ki Amazone’den 3 m Catros’u bağlayamadık, 3 m genişliğindeki bir Horsch sipariş kombinasyonunu da kaldıramazdı, çünkü alt bağlantılar 3. Kategori yayılma boyutuna ayarlanamıyor.

Üç çeşit kabin

Expert’in üç çatı çeşidi mevcut: iyi bilinen yüksek tavan, basit alçak tavan ve test traktörüne monte edilen açık görüşlü tavan – Expert’in ön yükleyicisi olmasa bile gerçekten iyi bir öneri. Ancak Steyr, kurulabilecek bir ön cam isteğini yerine getiremiyor. Ama en azından sağ tarafta inip çıkma imkanı var. Sağa tırmanış dik, ancak ISOBus uyumlu monitör artık kol dayama yerinde değil. Steyr, kontrol kol dayanağını tamamen yeniden geliştirdi ve monitörün sağ yan pencereden çıkmasının önüne geçmiş. Belirttiğimiz gibi, bu yenilik, sağdan çıkış için iyi. Ama ilk olarak, yukarıdaki monitör sağdaki görüşü bozuyor ve ikincisi, artık orada görüş alanında değil, böylece dokunmatik terminal yolda da güvenli bir şekilde çalıştırılabiliyor. Sonra soldan tekrar yukarı çıkmak gerekiyor.

T5’te olduğu gibi, sadece çok dar değil, üst kısımdaki yuvarlak metal levhalar da yanlışlıkla üzerine basarsanız ve kayarsanız tehlikeli olabilir. Yeni kumandalı kolçak kabine girdiğimizde övgüleri topluyor. Expert için özel olarak geliştirilen “S-Control” kolçak hiç hantal görünmüyor ve çok işlevli kol, serbestçe atanabilen bir dizi düğme sunuyor. Monitörsüz ekipmanla hız sabitleyici, hız hafızası ve sürülmemiş arazi yönetimi gibi bilgiler burada saklanıyor – Harika. Kol dayanağındaki toplam 35 lastik düğme, ilk bakışta göz korkutucu görünüyor. Ancak konumu ve rengi nedeniyle, şaşırtıcı derecede hızlı bir şekilde onunla başa çıkabilirsiniz. Ayrıca mekanik süspansiyon, direksiyon simidi önünde kapak eklenmiş klima soğutma bölmesi ve biraz daha yakına hareket ettirilmiş gösterge koluna sahip deri direksiyon simidi rahat hissetmenizi sağlıyor. Sadece üç fan hızına sahip havalandırma buna pek uymuyor. Ve tam yükte neredeyse 75 dB (A), ses yalıtımı için bir rekor sayılmaz.

Küçük dönüş dairesi ama (çok) az yük kapasitesi

440/65 R 28 (1.73 m palet) ön lastikleri ile tam olarak 11 m’lik bir dönüş çapı ölçtük – Uygun ancak taşıma kapasitesi kısıtlı: yaklaşık 6 ton boş ağırlık ve yalnızca 8,8 ton brüt araç ağırlığı ile faydalı yük için geriye yalnızca 2.850 kg kalıyor. Ön yükleyici montaj braketleri ve külbütör kolları takılırsa, kesinlikle arka ağırlık ve kepçe sıkıntısı olacaktır. 4,5 m/s2 yavaşlama ile ön aks süspansiyonu ve frenler (ön aks için de) iyi durumda. Fabrikadan teslim edilebilen Hägele marka soğutuculara ve ters çevrilebilir fana erişim, ortalamanın üstünde – 1.800 Euro’luk (Avrupa birim fiyatı) ek ücrete rağmen (profi 4/2021) bir satın alınmasını öneririz.

Fiyatlar ve sonuç

Temel versiyonda Steyr 4130 Expert CVT, 126.000 Euro ile (tüm fiyatlar artı KDV-Avrupa satış fiyatı) fiyat listesinde yer alıyor. Test adayı için ek donanım listesi uzundu: yaylı ön aks 2.275 Euro ve ön bağlantı ve PTO (8.800 Euro) üzerinden lastikler (1.600 Euro), arkada iki mekanik ve elektrikli kontrol valfi (2.650 Euro) ve ayrıca önde iki elektrikli (2.960 Euro) GPS direksiyonu (3.600 Euro) . Monitör (3.400 Euro), Evolution ekipmanı (2.300 Euro) ve diğer ayrıntılar dahil, toplam 160.000 Euro gibi devasa bir tutara denk geliyor. Genel olarak, Steyr Expert en iyi ölçümleri vermemiş olabilir, ancak Avusturya’dan gelen küçük uzmanla çalışmak gerçekten eğlenceliydi. Hem iyi motor-şanzıman koordinasyonuna sahip sürekli değişken şanzıman hem de sezgisel kullanımın yanı sıra sürüş konforu ve kabin dünyaya tam olarak uyuyor. Bununla birlikte, ortalamanın üzerinde yakıt tüketimi, ortalamanın altında kaldırma gücü ve yetersiz yük veya Bowden kablosu üzerinden PTO hızı değişimi için eleştirilerimiz var. Steyr 4130 Expert CVT için 160.000 Euro’luk (ön yükleyici hariç) yüksek fiyatı kabullenmek durumundasınız. (Belirtilen tüm rakamlar Avrupa’yı kapsamaktadır.)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

2 × five =

scroll to top