Yeni bir çağ mı başlıyor?

Massey Ferguson’un yeni 8S serisi, göz alıcı kabin tasarımıyla ilk bakışta etkiliyor. Serinin yeni bir çağı müjdeleyebileceği konusunu aydınlatmak istedik.

Dikkat!-  MF 8S serisinde özellikle eğimli ön cam ve kaput ile kabin arasındaki 24 cm’lik mesafe öne çıkıyor. MF aynı zamanda “MF 100 serisinin stilistik çizgileriyle ve 2000 serisinin ikonik kabin tasarımına dayanan kılıç benzeri tasarımına” da atıfta bulunuyor. Her durumda, gümüş grisi kabinin çerçeveli köşeli yapı, SatinChrome dekoratif öğeler ve “Ontario – -Sand” iç kaplama gerçekten göz alıyor.

265 hp’ye kadar dört model

Yeni 8S serisi, MF 7700 serisi büyük şasi modellerinin devamı olarak konumlandırılıyor. Buna göre MF 8S.205 (205 HP) ile MF 8S.265 (265 HP) arasında dört model bulunuyor (Tablo: Modellere genel bakış). Ayrıca, PTO devrede olmadan bile 6 km/s’den sonra kademeli olarak etkinleştirilen yaklaşık 20 hp’lik bir güç artışı var. 8S’nin tüm modellerinin kaputunun altında 7,4 litrelik bir silindir hacmine sahip altı silindirli AgcoPower motor bulunuyor. DOC, SCR vb. içeren “hepsi bir arada” egzoz sistemi sayesinde, emisyon seviyesi StageV ile uyumlu ve nominal motor devri 1.950 dev/dak’ya düşürülmüş. Bakım söz konusu olduğunda, yeni hidrolik sübap ayarlayıcılar sübap boşluğunu ayarlamayı gereksiz hale getirirken, 460 litrelik dizel yakıt deposu önceki modele göre %7 daha fazla kapasiteye sahip. Ayrıca iki depo dizel dolumu için yeterli olan 43 litrelik AdBlue deposu da mevcut. Kabinin önündeki motorun daha önce bahsettiğimiz boşluktaki hava girişi de yeni. Ama buna sonra değineceğiz …

Dyna E-Power

8S’nin şanzımanı en az tasarım kadar yeni: iyi bilinen Dyna-6 gibi, Dyna-7 de otomatik olarak değişen dört gruba sahip, ancak şimdi yedi (6 yerine) powershift kademesi sunuluyor. 28/28 dişli oranlarıyla daha ince bir derecelendirme elde edilmiş. Yeni Dyna E-Power’da MF, her biri yalnızca %9 hız farkıyla saatte 5 ile 20 km arasında toplam 14 eşit geçiş oluşturmayı bile başarmış. Vites değiştirirken motor devri yönetimi ile birlikte bu, gelecekte aşağı yukarı sorunsuz çalışacak gibi görünüyor!  Dyna-E? Evet, daha da iyi hale geliyor: Dyna-E, Dyna-7 ile aynı yapıya sahip ancak çift kavramalı. Dört grup, yük kesintiye uğramadan da değiştirilebilir. İki hız sabitleyici ile hedef hızınızı girip yola çıkarsınız – gerisi otomatik sistem tarafından yapılıyor. Sistem, kültivatörün önündeki ön seri üretim traktörle iyi çalıştı, bu nedenle MF, özellikle yol için otomatik koordinasyonunu daha da geliştirmek istiyor. Örneğin, yön değişikliği sonrası otomatik olarak minimum hızda programlanan “başlama hızı” aktüel oluyor. MF, sonbaharda seri üretimin başlangıcında, daha çok ağır çeki işleri için 8S kullanan ve  Dyna-E’nin dişli kutusunun daha yüksek verimliliğini takdir eden tarım işletmelerini ve çiftçileri hedef olarak görüyor. Ama tabii ki gelecekte otomatik şanzımanlı 8S de olacak. Ancak, kardeş şirket Fendt’in yeni sürücü seti 2021’in sonuna kadar mevcut olmayacak.

Kademesizde arka bölüm

Kardeş şirketlerden bahsetmişken: Yeni manuel şanzımanlar Gima’dan (Agco ve Claas’ın ortak transmisyon tesisi) geliyor ancak aks, kaldırma mekanizması ve hidrolikler dahil olmak üzere arka kısım, gelecekte makaslı traktörler için bile Marktoberdorf traktörleriyle aynı olacak. Manuel şanzımanlı 8S bu nedenle her zaman 10 ton kaldırma gücüne ve şanzıman ile hidrolik için ayrı bir yağ beslemesine sahip. 150 l/dak’lık eksenel pistonlu pompa da isteğe bağlı olarak 205 l/dak ile 8S’de standart. “Eco” versiyonunda, bunlar sadece 1600 dev/dak’da mevcut. Arkada, koruyucu kapakların tamamının mavi olduğu ve numaralandırılmış tek bir çıkartma olduğu dikkat çekiyor. Bunun nedeni, tüm spool valfleri 8S üzerindeki çalıştırma kollarına serbestçe atama imkanı. Bu da bizi yeni çok işlevli kumanda koluna getiriyor. Baş parmağınızla iki hidrolik valfi orantılı olarak çalıştırabileceğiniz entegre bir “MicroJoystick” de mevcut. 8S’yi “Özel” donanım” ile “Exclusive” versiyonu ile sipariş edebileceğiniz gibi, daha basit, örneğin mekanik spool valfler bulunan “Efficient” versiyonunu da tercih edebilirsiniz.

3.4 metreküp hacminde kabin

Yalnızca dört direk ve MF’ye göre 6,6 m2’lik büyük cam alanı ve maksimum 68 dB (A) gürültü seviyesi ile yeni kabin, görüş, alan ve konfor açısından adeta bir mihenk taşı. Burada sadece yeni klima sistemi, 45° dönebilen kısmi deri koltuk veya soğutma bölmeli ön hostes koltuğundan bahsediyoruz. Sağ A sütunundaki terminalin adı “VDisplay”,  boyutu ve parlak grafikleri ile etkileyici. Tüm doldurma seviyeleri, hızlar, devir ve vites ayarları burada görüntüleniyor. Bu ekranı direksiyon konsolu üzerindeki kontrol düğmesini ile kullanabiliyorsunuz. Örneğin hidrolik ayarlarını yapabilirsiniz. “Exclusive” versiyonda ise, dokuz inçlik Datatronic monitör standart donanımın bir parçası. Hem ISOBus hem de GPS uygulamaları ve arka kamera burada yer alıyor.

Ayrıca yeni tasarlanan kolçak üzerine kontrol düğmeleri ile radyo, telefon vb. çalıştırılabilen bir klavye entegre edilmiş. Sonuçta ilk bakışta oldukça başarılı. Traktörün ön ataşmanının yönetimi gibi konuları seri öncesi makinelerde genelde test edemezdik. Bu kez bunu da yapabileceğimiz ayrıntılı bir test için heyecanlıyız. Şasi ile ilgili, denenmiş ve test edilmiş mevcut ön aksa sadık kalındığını gördük. Ve arkadaki yeni (flanşlı veya geçmeli) aks ve ön aksın frenlemesi sayesinde, izin verilen toplam ağırlık 16 ton’a çıkmış ve 2,05 m yüksekliğinde yeni arka tekerlekleri artık kullanmak mümkün. Aynı zamanda saatte 53 km’ye  sadece 1600 devirde (43 km/sa hızla 1300 devirde) ulaşılabileceği anlamına geliyor – çok iyi! Massey Ferguson’un dört PTO devrine bağlı kalmasını da çok iyi buluyoruz. Ayrıca tavana monte edilmiş GPS anteninin kullanımı artık daha kolay ve hırsızlık önleme cihazı da bulunuyor. Traktörün arkasındaki görüşü iyileştirmek için tavanın arkasında isteğe bağlı yerleştirilebilinen bir kamera bulunuyor. 16 LED far ayrıca daha iyi bir genel görüş sağlıyor.

8S’nin maliyeti ne olacak?

MF 8S.245 Exclusive listede 184.300 Euro’dan başlayan fiyatlarla yer alıyor.( KDV hariç – Avrupa satış fiyatı) Çift kavramasız Dyna-7 şanzımanı seçerseniz, 3000 Euro tasarruf edebilirsiniz. “Exclusive” versiyon yerine 12.000 Euro’dan daha düşük bir fiyata “Efficient” versiyonu sipariş ederseniz, bir çok ekipmandan feragat etmeniz gerekir: Elektrikli aynalardan, kısmi deri koltuktan ve tavan kamerasından, Hızlı Yönlendirme dahil GPS hazırlığına, elektro-hidrolik valflere ve Datatronic 5’ten vaz geçmeniz anlamına geliyor. Sonuç olarak, Massey Ferguson 8S ile doğru yönde cesur bir adım attı. Göz alıcı tasarım, basitleştirilmiş işletim konsepti ve yeni Dyna E-Power, AGCO grubunda markanın bağımsızlığını garanti ediyor. Aynı zamanda örneğin, hidrolik, kaldırma tertibatı ve arka aksta kardeş marka Fendt’in kanıtlanmış bileşenleri kullanılmış. Yeni dönemin başlangıcı böyle başarılı olacak! (Belirtilen tüm rakamlar Avrupa satış fiyatlarını kapsamaktadır.)

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

3 + two =

scroll to top

https://www.profitraktor.com.tr/dijital/ocak/